Monday, July 27, 2009

Sibuknya bandaraya Kuching

Minggu ini, Kuching memang sibuk. Sibuk yang amat dirasakan oleh setiap warganya. Ini ekoran pelbagai aktiviti yang diadakan sehingga jalanraya menjadi sesak dan polis yang mengawal lalulintas seolah-olah Kuching sedang mengalami darurat.

TV3 menganjurkan Sure Heboh selama 2 hari Sabtu dan Ahad. Semua jalan ke arah Stadium sesak. Sementara persiapan perasmian bangunan DUN yang baru disesakkan lagi dengan persiapan Sarawak Reggata. Akibatnya jalan-jalan sekitar Dun baru dan Tebingan Kuching sesak malah ada yang dilencong atau ditutup. Orangramai pula berasak-asak di semua tapak pesta. Cuaca pula panas terik dengan jerebu masih menyelubungi. Orang ramai tetap gembira berhibur dan berpesta.

Malangnya pada hari ini tiada siapapun peduli bahawa beberapa buah sekolah telah dikurantinkan. Tiada siapapun peduli jangkitan tempatan sedang menular. Angka positif juga telah mencecah 1000 orang dan sedang meningkat. Hakikatnya H1N1 kini sedang membunuh secara senyap! Perhatikan orang disebelah anda sedang demam, terbatuk dan selsema!

No comments:

Post a Comment